RTG zubov

RTG je pomocná diagnostická metóda využívajúca RTG žiarenie a jeho rôzne prenikanie cez mäkké a tvrdé tkanivá. Pomocou tejto vyšetrovacej metódy máme možnosť vidieť miesta, ktoré nie sú za bežných okolností viditeľné. Podľa toho aké snímkovanie použijeme, zobrazí sa nám aj rôzny rozsah tvrdých vrstiev(kosti, zuby). V našej ambulancii používame digitálnu rádioviziografiu. RTG žiarenie sa nezachytáva na klasický film, ale na počítačový senzor, ktorý zobrazí snímku priamo na obrazovke počítača. Vďaka tejto technológii sú dávky žiarenia 10x nižšie ako pri klasickom snímkovaní. Snímku môžeme upraviť, zväčšiť detaily a archivovať na CD.

Intraorálne RTG

Malá intraorálna snímka vo vnútri úst, zameraná na jeden – dva zuby a ich najbližsie okolie.

OPG

Ortopantomogram je veľká snímka zobrazujúca dolnú aj hornú čelusť spolu s prínosovými dutinami a čeľustno-spánkovým kĺbom.

TELE RTG

Je snímka, ktorá sa používa pri ortodontickej analýze, zobrazujúca celú lebku v bočnej projekcii, ktorá je dôležitá pre presné stanovenie liečby.

BITEWING RTG

Je intraorálna snímka troch až štyroch zubov horného aj dolného zuboradia zameraná na medzizubné priestory a diagnostiku kazov v týchto priestoroch.

Adresa

Ordinačné hodiny

8:00 – 9:00 Bolesti
8:00 – 15:30 ST, Št, Pia objednaní pacienti
8:00 – 19.30 Pon, Ut objednaní pacienti

A začiatok cesty k zdravým a bielym
zubom máte za sebou.

Chcete vedieť o všetkých
našich novinkách?
Zostaňte s nami v kontakte!

s ohľadom na situáciu a vývoj pandémie ochorenia COVID-19, pri zohľadnení súčasných poznatkov lekárskej vedy a v súlade so štandardnými postupmi na výkon prevencie, je súčasťou ošetrenia v našom zdravotníckom zariadení vykonanie antigénového testu na COVID-19  u všetkých pacientov, ktorí sa nepreukážu relevantným dokladom o negatívnom výsledku RT-PCR alebo antigénového testu na COVID-19 uskutočneného maximálne 7 dní (deň testu sa započítava) pred návštevou nášho zdravotníckeho zariadenia s výnimkou osôb, ktorých aktuálny zdravotný stav si vyžaduje poskytnutie neodkladnej zdravotnej starostlivosti. Pacienti bez relevantného dokladu o negatívnom výsledku RT-PCR alebo antigénového testu na COVID-19 budú ošetrení v režime suspektných pacientov alebo budú objednaní na ošetrenie až po skončení mimoriadnej situácie súvisiacej s ochorením COVID-19 v SR.

Akýkoľvek test a je jedno či antigénový alebo PCR, v zásade už pár hodín od jeho vyhodnotenia, nemusí byť platný, pretože ste sa už medzitým mohli nakaziť a infekcia sa mohla dostať do štádia, ktoré ohrozuje Vaše okolie. Preto už po 7 dňoch potrebujeme znovu skontrolovať zdravotný stav pacienta.

Deti do 12 rokov test nepotrebujú. Testom, nie starším ako 3 dni sa musí preukázať doprovod dieťaťa. (Výnimkou môže byť ambulancia dentálnej hygieny, ak hygienik nie je ešte chránený druhou dávkou vakcíny).

Áno, deťom robíme test z krvi. Táto možnosť je tu i pre dospelých pacientov.