Endodoncia

Trhanie zubov? Nie vždy je to potrebné.

Endodoncia je jedna z najzaujímavejších častí stomatológie, ktorá je časovo a technicky náročná.

Endodontické ošetrenie je pre mnohých pacientov obávaný výkon, lebo medzi ľuďmi ešte stále kolujú hrôzostrašné zážitky z minulosti, keď takéto ošetrenie patrilo k veľmi bolestivým zákrokom. Dnes je to už minulosťou. Celé ošetrenie prebieha bezbolestne, v lokálnej anestézii.

V našom dentálnom centre zuby zachraňujeme.

Cieľom endodontického ošetrenia je zachrániť zub, ktorý by inak bolo nutné vytrhnúť. Vďaka škodlivým látkam z baktérií, ktoré spôsobujú kaz, dôjde k zápalu „nervu“ vnútri zuba. Tento zub potom spočiatku reaguje intenzívne na studené, prípadne teplé a je citlivý na zahryznutie. Zubný lekár musí zvnútra zuba odstrániť jeho obsah, poriadne kanálik dezinfikovať a hermeticky uzavrieť. Len tak nedôjde k ďalšej infekcii kanálika.

Pri každom endodontickom ošetrení okrem anestetík používame Kofferdam (špeciálna izolačná blana, ktorá nám pomáha izolovať ošetrovaný zub od okolitého prostredia dutiny ústnej). K jeho výhodám patrí to, že pacient nemusí mať počas zákroku v ústach odsávač slín, može voľne prehĺtať. Kofferdamom zároveň znižujeme možnosť preniknutia dezinfekčných roztokov do dutiny ústnej. Samozrejmosťou u nás je použitie apexlokátoru – elektrického prístroja, ktorý meria presnú dĺžku nami ošetrovaného koreňového kanálika –, čo je pri endodoncii mimoriadne dôležité.

Na vypĺňanie mechanicky opracovaného koreňového kanálika používame živicový cement, ktorý je biologicky inertný (nečinný) voči organizmu v spojení so špeciálnymi živicovými nosičmi obalenými v gume. Po definitívnom zaplnení koreňového kanálika sa vždy zhotovuje kontrolná röntgenová snímka.

endodoncia-zachrana zubu-oprava zubov -zubar-zubarka-zubna ambulancia-zubna pohotovost-andel dental elite center -

Súkromné zubné centrum sa nachádza priamo pod mostom, ktorý vedie cez rieku Váh a je hlavnou dopravnou tepnou.

Autom zo smeru Bratislava: Z dialnice D1 zídite výjazdom na Hlohovec. Pokračujte po ceste 513. Po prejdení mosta cez rieku Váh prídete ku kruhovému objazdu, kde zvolíte prvú obočku vpravo. Po 400 metroch na križovatke tvaru T odbočte vpravo a po ďaľších 200 metroch dorazíte do cieľa.  A začiatok cesty k zdravým a bielym zubom máte sa sebou.

Autom zo smeru Nitra:  Po príjazde do Hlohovca pokračujte rovno po hlavnej ceste, až kým neprídete ku k druhému kruhovému objazdu pred mostom cez rieku Váh. Tu zvoľte tretiu odbočku a pokračujte po hlavnej ceste. Po 400 metroch na križovatke tvaru T odbočte vpravo a po 200 metroch prídete k súkromnému zubnému centru.

Opatrenia COVID-19
Adresa:

Telefon:
Otvaracie hodiny:

8:00-9:00 bolesti

9:00-15:30 Ut, St, Pia objednaní pacienti

9:00-19:30 Po, Št objednaní pacienti

Naša stránka na Facebooku:

s ohľadom na situáciu a vývoj pandémie ochorenia COVID-19, pri zohľadnení súčasných poznatkov lekárskej vedy a v súlade so štandardnými postupmi na výkon prevencie, je súčasťou ošetrenia v našom zdravotníckom zariadení vykonanie antigénového testu na COVID-19 z nosového výteru všetkých pacientov, ktorí sa nepreukážu relevantným dokladom o negatívnom výsledku RT-PCR alebo antigénového testu na COVID-19 uskutočneného maximálne 5 dní pred návštevou nášho zdravotníckeho zariadenia s výnimkou osôb, ktorých aktuálny zdravotný stav si vyžaduje poskytnutie neodkladnej zdravotnej starostlivosti. Pacienti bez relevantného dokladu o negatívnom výsledku RT-PCR alebo antigénového testu na COVID-19 budú ošetrení v režime suspektných pacientov alebo budú objednaní na ošetrenie až po skončení mimoriadnej situácie súvisiacej s ochorením COVID-19 v SR.

Akýkoľvek test a je jedno či antigénový alebo PCR, v zásade už 5 dní od jeho vyhodnotenia, nemusí byť platný, pretože ste sa už medzitým mohli nakaziť a infekcia sa mohla dostať do štádia, ktoré ohrozuje Vaše okolie. Preto už po 5 dni potrebujeme znovu skontrolovať zdravotný stav pacienta.

Robíme všetko čo je v našich silách aby sme Vás i Vaše okolie ochránili pred možnou nákazou. Je to pre nás ťažšia cesta ako testy nevyžadovať, no je v súlade s našimi hodnotami a presvedčením . Ak Vám je táto procedúra nepríjemná, odporúčame preobjednanie sa na čas, kedy sa pandemická situácia na Slovensku zmení.

V zásade vždy  pri zubnom ošetrení, picháme anestéziu od bolesti a pacienti s ňou nemajú problém. Odobratie vzorky na antigénový test je bezbolestné a menej nepríjemné ako pichnutie anestézy. Deťom vieme ponúknuť krvné testy.

Deti môžu byť potenciálnymi nosičmi vírusu. Štát ich vyčlenil z celoštátneho testovania kvôli dôvodom, ktoré nemajú nič dočinenia s odbornosťou. My sme už zachytili pozitívne 3 ročné dieťa a keby sme také dieťa ošetrili v ambulancii tesne pred vami, Vaše deti by sa mohli nakaziť. Pre nás je Vaša bezpečnosť prvoradá.

Áno, takýto test u nás platí 5 dní.